Bestyrelsens beretning, 2019/2020 | A/B Blågårds Plads 12/Todesgade 11-13

A/B Blågårds Plads 12/Todesgade 11-13

← Tilbage til nyheder

Bestyrelsens beretning, 2019/2020

Udgivet den 21. maj 2021

Et sammendrag af året i andelsforeningen.

Nødgeneralforsamling, april/maj 2020

Kære alle

 

Det bliver en noget anderledes generalforsamling, end vi havde regnet med. Det er vores håb, at alle føler sig trygge ved denne måde at gøre det på og at vi sammen kan se frem til en mere almindelig generalforsamling og beboermød(r) i efteråret, hvor stort og småt kan vendes.

 

Det sidste år har desværre budt på nogle forsikringssager og småarbejder med huset, såsom el, tv-signal og vvs-arbejde, som har taget en del tid. Og ikke mindst at få sat et punktum for byggesagen. I forhold til sidstnævnte er vi der (endelig) nærved og næsten – det er kun den endelige sagsbehandling hos Københavns Kommune, som trækker ud.
Lige inden årets udgang blev der også lavet yderligere tre badeværelsesgulve med PUR-behandling og i småtingsadelingen kan det nævnes, at der er blevet indkøbt brandslukkere til alle opgange.

 

Arbejdsdag

I august 2019 havde vi endnu en hyggelig dag – desværre med få fremmødte – hvor der blev arbejdet lidt og spist noget god mad.

 

Gårdlaug

Andelsforeningen har pt. ikke en repræsentant i gårdlaugets bestyrelse. Vi har dog fået at vide, at ”gårdmadammen” er blevet opsagt og at gårdlaugets bestyrelse vil ansætte et firma udefra.
FSB har besluttet at bekoste to porte til indgangene på Todesgade og Baggesensgade. Der er dog ikke blevet meldt noget ud om, hvornår de bliver sat op.

Fremtidige arbejder
Den nærmeste fremtid byder på et skift af varmemålere, som kommer til at spare os ca. 6000kr. om året.
Derudover har vores gamle hus stadig en del skavanker, som trænger til at blive udbedret. Noget af det mest presserende er faldstammer og vandrør. Vi skal dog have lavet en vedligeholdelsesplan, der specificerer, hvad der skal laves hvor hurtigt og hvor meget det vil koste. Det er dog (desværre) ikke gratis at få lavet en vedligeholdelsesplan og det er derfor noget, vi i bestyrelsen vil tage op på den fysiske generalforsamling.

 

Badeværelsesgulve.
Efter en sag i ejendommen har bestyrelsen fundet ud af, at det måske alligevel ikke er så omkostningsfuldt at få fjernet asbesten i badeværelsesgulvene som først forventet. I forbindelse med udarbejdelsen af en vedligeholdelsesplan vil det derfor være oplagt at lave forskellige modeller for istandsættelse af badeværelserne.

 

Beboermøder

Vi vil fortsat gerne holde mindst et beboermøde om året – og gerne flere, hvis der er stemning for det!. Vi synes, at der er mange emner at tage op, f.eks. sammenlægninger af lejligheder, venteliste til erhvervene, hvad må (fremtidige) erhverv(ene) bruges til, muligheder for cykelrummet, gården, altaner og sikkert mange flere.

 

Ændring af Boligreguleringsloven
I februar i år sendte vi et nyhedsbrev med et skriv fra vores administrator ud, der kort beskrev konsekvenserne af statens mulige ændringer af Boligreguleringsloven.
Desværre ved vi ikke mere på nuværende tidspunkt, så vi må fortsat væbne os med tålmodighed.
Ved spørgsmål omkring netop dette kan I kontakte vores administrator, da vi i bestyrelsen ikke har nok faglig indsigt i emnet.
Vi melder dog selvfølgelig noget ud, så snart vi ved noget!

 

Mange hilsner

 

Bestyrelsen

 

 

 

 

Skriv et svar